مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:352023-06-26پزشكي

خوراندن آب قند و نوشابه به فرد گرما زده ممنوع است


متخصص طب اورژانس در یزد با بیان این که مردم باید گرمازدگی در روزهای گرم تابستان را جدی بگیرند، گفت: خوراندن آب قند و نوشابه به دلیل داشتن قند به فرد گرمازده به هیچ عنوان توصیه نمی شود و ممنوع است.

- دکتر مجید حاجی مقصودی، متخصص طب اورژانس در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به فرارسیدن تابستان و اوج گیری دمای هوا با دو  پدیده شایع گرما زدگی و آفتاب سوختگی بیشتر مواجه می شویم، اظهار کرد: از آنجا که این دو می توانند با هم برای افرد رخ دهند و سلامت فرد را در معرض خطر قرار دهند باید با پیشگیری و درمان آشنایی کامل داشت.

وی افزود: در پدیده گرما زدگی وقتی مکانیسم های تعادلی تنظیم دمای بدن به دلیل گرمای بالا و تهویه نامناسب نتوانند به طور کامل وظایف خود را انجام دهند و دمای بدن به 40 درجه سانتیگراد برسد گرما زدگی رخ می دهد که باعث خستگی، بی حالی، تشنگی شدید، بی قراری، گرفتگی های عضلانی، کاهش سطح هوشیاری و عملکرد فرد می شود.

این متخصص طب اورژانس با تاکید به این که گرما زدگی در افراد سالمند، کودکان و زنان باردار به عنوان گروه های آسیب پذیر تر و بیماران مزمن کلیوی، کبدی و قلبی حائز اهمیت بیشتری است، گفت: باید به این گروه ها توجه بیشتری شود که به منظور پیشگیری از گرما زدگی، دچار کم آبی بدن نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوراندن آب قند و نوشابه به فرد گرما زده ممنوع است

خوراندن آب قند و نوشابه به فرد گرما زده ممنوع است