مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:352023-07-18بين الملل

ایران و هند به دنبال عملیاتی کردن راه گذر بین المللی شمال- جنوب


ایران و هند در نظر دارند تا برای تقویت تجارت با روسیه روند عملیاتی کردن راه گذر تجاری بین المللی شمال- جنوب را سرعت بدهند و احتمالا اجرای آزمایشی آن از بندر چابهار انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پایگاه خبری ایندیا شیپینگ نیوز، به گفته محمد میری، مشاور منطقه آزاد چابهار در ایران، هند و ایران در نظر دارند تا در راستای تقویت تجارت با روسیه، عملیاتی کردن راه گذر تجاری بین المللی شمال- جنوب (INSTC) را سرعت بدهند.

راه گذر شمال - جنوب یا کریدور شمال-جنوب از مسیرهای راهبردی در نیمکره شرقی جهان است.

به علت موقعیت مناسب ریلی و جاده ای و دسترسی ایران به سواحل طولانی در خلیج فارس، دریای مکران عمان و سواحل دریای خزر این راه گذر همواره مورد توجه بوده است.

به دنبال توافق های اولیه، یک محموله آزمایشی برای امتحان کردن ارتباط های تجاری از روسیه به هند در 6 تا 8 ماه آینده ارسال خواهد شد.

این محموله از طریق بندر راهبردی و حیاتی چابهار ارسال خواهد شد، در حالی که محموله قبلی در سال 2022 از طریق بندر عباس ارسال شده بود.

راه گذر تجاری بین المللی شمال- جنوب در سال 2001 به عنوان یک راه گذر تجاری جدید به منظور تقویت ارتباطات اقتصادی میان هند، آسیای مرکزی و اروپای شرقی مفهوم سازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و هند به دنبال عملیاتی کردن راه گذر بین المللی شمال- جنوب

ایران و هند به دنبال عملیاتی کردن راه گذر بین المللی شمال- جنوب