مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 20:202023-06-25بين الملل

انتقاد اردوغان از کارشکنی آمریکا در گفت وگو با استولتنبرگ


رییس جمهور ترکیه روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با دبیر کل ناتو از اقدام آمریکا در مشروط کردن خرید اف-16 به موافقت آنکارا با عضویت سوئد در ناتو انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه خبر داد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور تلفنی با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت وگو کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی، تحولات روز گذشته روسیه و همچنین موضوع پیوستن سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی، محورهای گفت وگوی اردوغان و استولتنبرگ بوده است.

  رییس جمهور ترکیه در این گفت وگوی تلفنی به فعالیت آزادانه اعضای گروه تروریستی پ ک ک در سوئد اشاره کرد و گفت که آنکارا نسبت به عضویت سوئد در ناتو نگرش مثبتی دارد.

  اردوغان همچنین به کارشکنی واشنگتن در زمینه خرید جنگنده های اف-35 اشاره کرد و گفت که آمریکا با مشروط کردن خرید جنگنده اف-16 به موافقت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو، در واقع در حال آسیب رساندن به امنیت این سازمان و نه ترکیه است.

وی خطاب به دبیر کل ناتو گفت: برای موافقت با پیوستن سوئد به ناتو، استکهلم باید تظاهرات پ ک ک علیه ترکیه را متوقف کند .

استولتنبرگ نیز درباره گفت وگوی تلفنی خود با اردوغان گفت که گفت وگوی سازنده ای با رییس جمهور ترکیه پیش از نشست سران ناتو داشته و همکاری با وی را در راستای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد اردوغان از کارشکنی آمریکا در گفت وگو با استولتنبرگ

انتقاد اردوغان از کارشکنی آمریکا در گفت وگو با استولتنبرگ