مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 18:402023-07-11بين الملل

هیاتی دولتی از بغداد به تهران می آید


منابع عراقی اعلام کردند که به منظور حل مشکل پرداخت مطالبات ایران و افزایش صادرات گاز ایران به عراق به زودی هیاتی دولتی از این کشور راهی تهران خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: جبار عوده، از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق در گفت وگو با المعلومه تاکید کرد که آمریکا از طریق ممانعت از پرداخت مطالبات گازی ایران به طور عمد بحران انرژی در عراق ایجاد می کند.

وی گفت که طی روزهای آینده هیاتی دولتی از عراق راهی تهران خواهد شد و در خصوص مساله صادرات گاز به عراق و ایجاد راه حل برای پرداخت مطالبات ایران در اولین فرصت رایزنی خواهد کرد.

عوده خاطرنشان کرد که بحران برق سه گزینه پیش روی بغداد قرار می دهد؛ تسریع در روند سرمایه گذاری گاز در میادین عراق، یافتن راه حل های مالی به دور از تحریم های آمریکا به منظور پرداخت مطالبات ایران و یا تعویق در پرداخت بدهی ها برای مدتی مشخص.

از سوی دیگر، زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق تاکید کرد که آمریکا دلیل بحران برق عراق است و به زودی مذاکرات عمیقی با ایران در خصوص صادرات گاز خواهیم داشت.

وی گفت که امیدوارم ایران اوضاع عراق را درک کند.

اخیرا احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شد: در حالی که درجه هوا به 51 درجه رسیده است ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به عراق را متوقف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیاتی دولتی از بغداد به تهران می آید

هیاتی دولتی از بغداد به تهران می آید