مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 16:202023-07-08سياسي

جشن غدیر جلوه ای از وحدت مردم ایران بود


برگزاری جشن های مذهبی مانند جشن غدیر و نیمه شعبان یک نیاز جامعه است که باید به آن توجه شود، زیرا شادی و روحیه را به جامعه تزریق می کند.

- ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مهر و در خصوص برگزاری راهپیمایی جشن غدیر، گفت: طی سال های گذشته همواره انتقاد و ایرادی که از سوی برخی اندیشمندان و متفکرین مطرح می شد، آن بود تشیع مرکز غم و اندوه و عزاداری و سینه زنی شده است و این ارتباطی به قبل یا بعد از انقلاب ندارد.

وی افزود: حضور و تجمع شیعیان عموماً مربوط به عزاداری ها می شد و موجب کشیده شدن پرده ای از غم و اندوه بر روی مذهب شیعه شده بود.

ایمانی اظهار داشت: این موضوع مطرح بود که چرا شیعیان جشن های مذهبی در روزهای میلاد و اعیاد را به شکل محدود برگزار می کنند، اما مراسم های عزاداری آنها به صورت مفصل و کامل و در خیابان ها برپا می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر لزوم برگزاری جشن های شیعیان در خیابان ها، تاکید کرد: همان طور که حضور مردم در خیابان در مراسم تاسوعا و عاشورا برگزار می شود، جشن غدیر که دیروز برای دومین سال متوالی برگزار شد و نیز برقراری جشن های دیگر تشیع مانند عید شعبان، موجب برقراری تعادل جشن و عزا و نیز شبه زدایی می شود، لذا جا دارد از برگزار کنندگان مراسم جشن غدیر تقدیر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن غدیر جلوه ای از وحدت مردم ایران بود

جشن غدیر جلوه ای از وحدت مردم ایران بود