مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 18:452023-07-08دانش

سویه جدید مقاوم به تنش خشکی و شوری


دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه محقق اردبیلی سویه باکتری را شناسایی کرد که مقاوم به تنش شوری و خشکی است.

- معاون پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: دانشجوی دکترای دانشگاه محقق اردبیلی در فرآیند تهیه پایان نامه خود هفت سویه باکتری را کشف کرد که مقاوم به خشکی و شوری بوده و امکان کشت و عمل آوری این گونه های مقاوم فراهم شده است.

جبراییل رزمجو تصریح کرد: محققان و پژوهشگران این دانشگاه سعی می کنند تا در حوزه های مختلف یافته های جدید خود را عرضه کنند که با توجه به شرایط حساس علمی کشور، تلاش ما بر حمایت همه جانبه و بدون وقفه از این پژوهشگران است که بتوانند تحقیقات خود را به مرحله کاربردی برسانند.

وی گفت: با توجه به اینکه دنیا به سمت خشکی و شوری می رود، با شناسایی این سویه ها و کمک به گیاهان حساس در مقابل شوری و خشکی به راحتی می توان گونه های جدیدی را عرضه کرد تا کشت و زرع آنها توسعه پیدا کند.

معاون پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه محقق اردبیلی ضرورت تجهیز آزمایشگاه های مجهز در حوزه گیاه شناسی را در استان یادآور شد و افزود: این محقق که خود دانش آموخته مقطع کارشناسی گیاهان باغبانی و دانشجوی مقطع دکترا در این رشته است، سعی کرده تا از آزمایشگاه های موجود محقق اردبیلی استفاده کرده و مطالعات خود را به سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه جدید مقاوم به تنش خشکی و شوری

سویه جدید مقاوم به تنش خشکی و شوری