مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-08سياسي

سهم بالای بخش دولتی و اعتبارات هزینه ای مهمترین چالش دانشگاه ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «تأمین مالی و تخصیص اعتبارات دانشگاه های دولتی در ایران»، - مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی درباره تأمین مالی و تخصیص اعتبارات دانشگاه های دولتی در ایران بر چالش سهم عمده بخش دولتی و سهم بالای اعتبارات هزینه ای در اعتبارات دانشگاهی تاکید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان تأمین مالی و تخصیص اعتبارات دانشگاه های دولتی در ایران ، یادآور شده است: طی سالهای اخیر، بحران های اقتصادی و تحولات و ناپایداری های گوناگون سبب شده است تا در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای درحال توسعه اولویت دولتها برای تأمین هزینه های آموزش عالی تغییر کند.

چنین تحولی در رویکرد دولتها، سرمنشأ کاهش سهم دانشگاه ها از منابع عمومی و تلاش برای یافتن منابع دیگر برای تأمین هزینه های خود بوده است.

در همین زمینه ترکیب درآمدی و ساختار تأمین مالی دانشگاه ها در کشورهای منتخب بررسی شد که نشان می دهد ترکیب درآمدی این دانشگاه ها از سه منبع شامل: اعتبارات عمومی، درآمدهای اختصاصی شامل شهریه و سایر منابع بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم بالای بخش دولتی و اعتبارات هزینه ای مهمترین چالش دانشگاه ها

سهم بالای بخش دولتی و اعتبارات هزینه ای مهمترین چالش دانشگاه ها