مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 15:102023-06-27سياسي

آذری ها هشتم ذی الحجه را مبدأ عزاداری حسینی قرار دهند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آذری های مسلمان هشت ذی الحجه را مبدأ عزاداری خود قرار دهند تا جلوتر از سایر گروه ها شاهد برگزاری عزاداری محرم در این مناطق باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با جمعی از بزرگان هیئت های عزاداری در اردبیل اظهار کرد: مردم اردبیل از هشتم ذی الحجه سالروز شهادت مسلم بن عقیل عزاداری ماه محرم را آغاز می کنند تا عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

وی تصریح کرد: مردم این استان با ابراز عشق و علاقه به سیدالشهدا (ع) در عالم معنویت با کاروان امام حسین (ع) در هشتم ذی الحجه به راه می افتند تا در مسیر رسیدن به کربلا و حزن و اندوه ایام ماه محرم دلباختگی خود را به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: این عزاداری ها در طول تاریخ با پیش قراولی محله دروازه (عالی قاپو) آغاز می شود که مردم این خطه در عشق و ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) سالروز شهادت سفیر کربلا را گرامی می دارند.

آیت الله عاملی افزود: امیدواریم عزاداری این روز که مصادف با هشتم ذی الحجه است مبدأ عزاداری مسلمانان و شیعیان آذری قرار گرفته و در همه مناطق آذری نشین شاهد برپایی مجالس و محافل عزاداری با شکوه برای سیدالشهدا (ع) باشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذری ها هشتم ذی الحجه را مبدأ عزاداری حسینی قرار دهند

آذری ها هشتم ذی الحجه را مبدأ عزاداری حسینی قرار دهند