مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 17:052023-07-21سياسي

خطر تحریف حقایق انقلاب/ ترک دین نخستین گام شکست و سقوط است


اگر حوادث تاریخی جریان مبارزات انقلابی به درستی برای جوانان تبیین نشود، فرصت برای دشمن فراهم می شود تا حقایق را تحریف کند.

- به گزارش، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته 30 تیر ماه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به خطر تحریف حقایق تاریخی انقلاب، اظهار کرد: اگر حوادث تاریخی جریان مبارزات انقلابی به درستی برای جوانان تبیین نشود، فرصت برای دشمن فراهم می شود تا حقایق را تحریف کند.

وی با اشاره به واقعه 30 تیر 1332، ادامه داد: در این سال که انگلیس ها و جریان استکباری آمریکا تصمیم گرفتند دولت ملی و مردمی ایران را ساقط کنند تا در یک نظام نابکارانه ستم شاهی قدرت منحصر بماند، مرحوم آیت الله کاشانی به عنوان عالم مجاهد و مجتهد آن روز قیام کرد و ملت بپاخواسته و متدین در بازار تهران و سایر شهرها با ایشان همراه شدند.

قیام این روحانی مجاهد، نقشه انگلیسی ها را نقش بر آب کرد و دولت مردمی دکتر مصدق را به قدرت رساند تا برای نخستین بار، خواست مردم در دولت متجلی باشد و نظام ستم شاهی در یک انزوای ساقط کننده قرار بگیرد.

قدرت روحانیت در جریان مبارزات نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرانجام این انزوا نیز به فرار پهلوی دوم ختم شد و بنابراین فرار شاه در دی ماه مقارن با سال پیروزی انقلاب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تحریف حقایق انقلاب/ ترک دین نخستین گام شکست و سقوط است

خطر تحریف حقایق انقلاب/ ترک دین نخستین گام شکست و سقوط است