مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-02سياسي

تولید 85 درصد گل محمدی دنیا در ایران


معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف از برگزاری جشنواره ها برندسازی محصول روستاها و مناطق دارای ظرفیت استان است که محروم و کم برخوردار و ناشناخته هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در یازدهمین جشنواره گل محمدی عنصرود اظهار کرد: شهرستان اسکو مهد گل محمدی استان عنوان شده و سه سال پیاپی جشنواره آن در روستای گنبرف و سپس در 11 سال بعدی تا به امروز نیز در روستای عنصرود برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی باعث دیدار مردم مختلف در یک روستا شده که این امر گاه منجر به وصلت های خیر و انسجام خانواده ها نیز می شود از سوی دیگر هم مسئولان با حضور در منطقه از نزدیک با مردم ارتباط می گیرند و داشته ها و نداشته های منطقه نیز مشخص می شود.

محمدی با اشاره به اینکه 85 درصد گل محمدی دنیا در ایران تولید می شود، اما به دلیل نبود و یا ناقص بودن زنجیره ارزش، دستیابی به اهداف ترسیمی با مشکل مواجه می شود، افزود: گل محمدی نیز همانند دیگر محصولات کشاورزی بصورت کامل و صنعتی فرآوری نمی شود و کشاورزان و تولیدکنندگان سنتی تنها به تولید گلاب و مربا از این محصول اکتفا می کنند این درحالی است که عملکرد تولید گل محمدی درترکیه6 شش تن در هکتار و در کشور ما 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 85 درصد گل محمدی دنیا در ایران

تولید 85 درصد گل محمدی دنیا در ایران