مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-19پزشكي

پیش بینی بیماری های قلبی-عروقی از روی اسکن تراکم استخوان!


پژوهشگران استرالیایی با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی جدید توانستند بیماری های قلبی-عروقی را از روی اسکن تراکم استخوان بیماران پیش بینی کنند.

- پیش بینی بیماری های قلبی-عروقی از روی اسکن تراکم استخوان! پژوهشگران استرالیایی با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی جدید توانستند بیماری های قلبی-عروقی را از روی اسکن تراکم استخوان بیماران پیش بینی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران دانشگاه ادیث کوان (Edith Cowan University) استرالیا از یادگیری ماشینی برای ارزیابی اسکن تراکم استخوان و مشخص کردن رسوب کلسیم در رگ آئورت استفاده کرده اند.

آنها می گویند که این روش در آینده می تواند برای پیش بینی کردن بیماری های قلبی-عروقی و سایر بیماری ها، حتی پیش از ظاهر شدن علائم آنها سودمند باشد.

همانطور که رسوب کلسیم یا کلسیفیکاسیون (Calcification) در دیواره داخلی رگ های خونی قلب می تواند مشکل ساز شود، کلسیفیکاسیون در آئورت که بزرگترین شریان بدن است نیز می تواند مشکل ایجاد کند.

رسوبات از قلب بیرون می آیند و همراه با جریان خون به سمت بالا می روند تا به مغز و بازوها برسند و سپس به سمت پایین شکم امتداد می یابند تا به شریان های کوچک تر هر پا بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بیماری های قلبی-عروقی از روی اسکن تراکم استخوان!

پیش بینی بیماری های قلبی-عروقی از روی اسکن تراکم استخوان!