مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 00:402023-07-10سياسي

یزد الگوی جهان در پایداری شهرهاست


استاندار یزد با بیان اینکه فرهنگ مردم در ثبت جهانی مقدم بر بناهای تاریخی آن است، گفت: یزد الگوی جهان در پایداری شهرهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهران فاطمی در نشست مراسم ثبت جهانی یزد که در خانه تاریخی حیرانی و با حضور هیئت های اعزامی شهرهای یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان برگزار شد، اظهار داشت: یزد شهر میراث جهانی، انسان های خداجو، شهر مردمان صادق و عالمان نامدار است.

وی ادامه داد: یزد کهن همواره در تاریخ نمونه یک شهر کاملا منزه از شرور و بدی معرفی شده، شهری که مردمانش جز راستی و دوستی در کار دیگری نبوده اند و مناره های بلند این شهر گویای این حقیقت است که این سرزمین با آسمان رابطه ای مستقیم دارد.

استاندار یزد عنوان کرد: این سرزمین از این منظر که در استانی کویری و همواره تشنه باران قرار داشته، با درک صحیح مردمانش از عطش فرزندان آخرین پیامبر خدا در صحرای کربلا، حسینیه ایران نامیده شده است.

فاطمی، یزد را دیار آمیختگی هنر و بندگی با کار و زندگی و آداب و رسوم مردم دانست و گفت: از گنجینه مهم ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو گرفته تا تار و پود ترمه، دارایی، زیلو، گلیم و جاجیم و گره های مشبک در نخل عزای سید الشهدا گرفته تا شیشه های پنج دری و مقرنس کاری ها همه و همه برگرفته از هنر مردمان این دیار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد الگوی جهان در پایداری شهرهاست

یزد الگوی جهان در پایداری شهرهاست