مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 13:552023-06-30ورزشي

ایتالیا / پیراهن 88 ممنوع شد


ممنوعیت پوشیدن شماره 88 در ایتالیا به این دلیل اجرایی شده که یهودیان این عدد را اشاره ای به شعار معروف Heil Hitler آلمان نازی می دانند چراکه حرف H هشتمین حرف الفبا به شمار می رود و کنار هم قرار گرفتن دو عدد 8 به معنای دو حرف اچ و مخفف سلام نازی تعبیر می شود.

-   با توافق میان وزرای ورزش و کشور ایتالیا، از این به بعد بازیکنان فوتبال در این کشور اجازه پوشیدن پیراهن با شماره 88 را نخواهند داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از یورونیوز، این تصمیم که به عنوان بخشی از یک طرح مبارزه با یهودی ستیزی توسط دولت و فدراسیون فوتبال ایتالیا ارائه شده، از روز سه شنبه 27 ژوئن جنبه اجرایی پیدا کرده است.

  وزرای ورزش و کشور ایتالیا توافق نامه ای را با گابریله گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا امضا کردند که بر اساس آن تلاش ها برای مقابله با یهودی ستیزی در استادیوم های فوتبال ایتالیا افزایش می یابد.

  ممنوعیت پوشیدن شماره 88 به این دلیل اجرایی شده که یهودیان این عدد را اشاره ای به شعار معروف Heil Hitler آلمان نازی می دانند چراکه حرف H هشتمین حرف الفبا به شمار می رود و کنار هم قرار گرفتن دو عدد 8 به معنای دو حرف اچ و مخفف سلام نازی تعبیر می شود.

  بر اساس این توافقنامه همچنین قرار شده در صورتی که تماشاگران شعار یا رفتاری یهودستیزانه داشته باشند مسابقه مذکور متوقف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتالیا / پیراهن 88 ممنوع شد

ایتالیا / پیراهن 88 ممنوع شد