مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-18اقتصادي

نهادینه کردن طرح تنوع بخشی معیشت عشایر نیازمند ارائه آموزش های فنی وحرفه ای است


سرپرست اداره کل عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برای نهادینه کردن طرح تنوع بخشی معیشت عشایر نیازمند ارائه آموزش های فنی وحرفه ای به عشایر، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و استفاده از طرح هایی متناسب با پتانسیل هر استان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد محمودی صبح امروز در دوره آموزشی آشنایی با بازار و روش های بازاریابی تولیدات عشایری ویژه روسای ادارات بهسازی امور تولیدات امور عشایر کشور و تشکل های عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس سرشماری سال 1400 عشایر کوچنده استان در مناطق ییلاقی 2 هزار و 511 خانوار با جمعیتی بالغ بر 124 هزار و 173 نفر است.

سرپرست اداره کل عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان 8 شرکت تعاونی و 10 صندوق اعتبارات خرده زنان با عضویت 500 زن و دختر عشایری فعال است.

وی افزود: در کنار 800 جاذبه گردشگری استان 20 اقامتگاه گردشگری عشایری استان سالانه آماده پذیرای گردشگران از سراسر کشور و حتی جهان است.

محمودی اضافه کرد: یک میلیون و 90 هزار هکتار از مراتع استان در اختیار عشایر است و از یک هزار و 300 گونه گیاهی شناسایی شده در استان 350 گونه در دسترس عشایر است.

وی با اشاره به اینکه عشایر چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 191 هزار و 956 رأس دام سبک در اختیار دارند، توضیح داد: در سال ها اخیر به دلیل بلایای طبیعی آسیب های ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادینه کردن طرح تنوع بخشی معیشت عشایر نیازمند ارائه آموزش های فنی وحرفه ای است

نهادینه کردن طرح تنوع بخشی معیشت عشایر نیازمند ارائه آموزش های فنی وحرفه ای است