مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 04:552023-06-22بين الملل

تنش زایی آمریکا در تنگه تایوان بعد از سفر بلینکن به چین


تنش زایی آمریکا در تنگه تایوان بعد از سفر بلینکن به چین - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم تاکید مقام های چینی بر لزوم پایان تنش زایی های واشنگتن در دریای جنوبی چین و تنگه تایوان در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، این کشور اما همچنان به اقدامات تحریک آمیز در منطقه ادامه می دهد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که یک کشتی گارد ساحلی این کشور فقط یک روز بعد از اتمام سفر بلینکن به چین، از تنگه تایوان - که پکن مدعی مالکیت بر آن است - عبور کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، این تنگه که سرزمین اصلی چین را از جزیره تایوان جدا می کند، با افزایش فشارهای سیاسی و نظامی پکن برای وادار کردن تایپه به پذیرش حاکمیت این کشور، به محل تنش های مکرر تبدیل شده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای توضیح داد که ناوگان امنیت ملی استراتون از گارد ساحلی این کشور، از طریق آب هایی که آزادی دریانوردی را مطابق با قوانین بین المللی تضمین می کنند، به صورت معمول از تنگه تایوان عبور کرده است.

طبق این گزارش، در این بیانیه آمده است: عبور استراتون از طریق تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه آزاد هند و اقیانوس آرام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش زایی آمریکا در تنگه تایوان بعد از سفر بلینکن به چین

تنش زایی آمریکا در تنگه تایوان بعد از سفر بلینکن به چین