مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 09:552023-06-22اقتصادي

انعقاد قرارداد عملیات مقابله با بیابان زدایی در شهرستان درمیان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان گفت: در حوزه بیابان زدایی این شهرستان عملیات اجرایی 100 هکتار هلالی آبگیر با اعتبار 140 میلیون تومان در دشت طبس مسینا منعقد شد.

- ابراهیم کیانی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: 13 درصد اراضی شهرستان درمیان را عرصه های بی ابانی تشکیل داده که تاکنون برای 24 هزار و 800 هکتار آن طرح تهیه و عملیات نهال کاری، آبیاری، هلالی آبگیر، بذر کاری، آبیاری سنواتی و حفاظت و قرق اجرا شده است.

به گفته وی از مهم ترین مزایای این طرح ها می توان به کنترل ریزگرد ها و روان آب ها، افزایش تولید علوفه و کاهش هزینه های تامین علوفه برای دامداران اشاره کرد.

وی با اشاره به این که هنوز قرارداد اجرای پروژه های امسال حوزه آبخیزداری شهرستان در سال اجرای منعقد نشده است افزود: اما در حوزه بیابان زدایی عملیات اجرایی 100 هکتار هلالی آبگیر با اعتبار 140 میلیون تومان در دشت طبس مسینا منعقد شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: عرصه منابع طبیعی این شهرستان با وجود برخورداری از وسعت 520 هزار هکتاری به دلیل کمبود بارندگی از غنای چندانی برخوردار نیست و از مجموع مساحت عرصه منابع طبیعی 75 هزار هکتار را بیابان و 35 هزار هکتار ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انعقاد قرارداد عملیات مقابله با بیابان زدایی در شهرستان درمیان

انعقاد قرارداد عملیات مقابله با بیابان زدایی در شهرستان درمیان