مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 16:352023-07-22سياسي

منیّت بزرگترین عامل بدبختی بشر است


منیّت بزرگترین عامل بدبختی بشر است و اگر منیّت در درون و برون ما از بین رود، مشکلات حل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در مراسم عزاداری ماه محرم در حسینیه هدایت با بیان اینکه همه عالم هستی نور و روشنایی است، اظهار داشت: نور خیر محض و ظلمت، شر محض است.

در این عالم، همواره انسان به تحریک شیطان گرفتار شر و ظلمت شده و با استفاده از توبه می تواند به سوی نور و روشنایی حرکت کند همانگونه که توبه حضرت آدم (ع) باعث شد تا پس از تحریک ابلیس و رفتن به سمت شر، از ظلمات خارج شود و به سوی نور حرکت کند.

وی با اشاره به گناه بزرگ منیّت و خودخواهی، تصریح کرد: منیّت بزرگترین عامل بدبختی بشر است و اگر منیّت در درون و برون ما از بین رود، مشکلات حل می شود.

کسانی که در حریم و بارگاه امام حسین (ع) منیّت دارند توفیق حضور در مراسمات عزاداری و گریه کردن برای او را از دست می دهند؛ هر کسی که در این حریم منیّت نداشته باشد در این مراسمات حاضر می شود، برای حسین (ع) اشک می ریزد و سینه می زند.

انصاریان ادامه داد: پیغمبر (ص) به سلمان می فرمایند خداوند من را از نور ناب و خالص خود آفریده است و در همان خلقت نوری، هنگامی که مرا به سوی خود دعوت کرد، من از او اطاعت کردم و سپس از همان نور خالص خود علی (ع) را آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منیّت بزرگترین عامل بدبختی بشر است

منیّت بزرگترین عامل بدبختی بشر است