مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:452023-07-19سياسي

پرده خانه خدا تعویض شد


همزمان با فرا رسیدن محرم سال 1445 قمری پرده خانه خدا تعویض شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پرده کعبه که در ایام حج و در روز عرفه تعویض و خانه خدا هم لباس احرام بر تن می کند، در اولین شب محرم سال 1445 قمری تعویض شد.

مراسم تعویض پرده کعبه بعد از نماز مغرب و عشا روز سه شنبه (27 تیر) در مسجدالحرام آغاز شد و تا صبح روز چهارشنبه (28 تیر) ادامه داشت.

در مراسم تعویض پرده خانه خدا تعدادی زیادی از زائران کشورهای مختلف از جمله زائران ایرانی حضور داشتند و در حال طواف کعبه بودند.

مسئولان سعودی برای فراهم کردن مقدمات تعویض پرده کعبه حدود چهار ساعت درهای ورودی مسجدالحرام را با ماموران پرتعداد بستند و اجازه ورود زائران به محوطه مسجد را ندادند و تنها حجاجی که از قبل حضور داشتند، توانستند تعویض پرده را ببینند.

این تعویض توسط گروه های مختلف در ساعات طولانی انجام می شود و طی آن ابتدا پرده ای به رنگ سیاه با نوارهای طلایی منقش به آیات کلام الله مجید از پشت بام بر روی کعبه انداخته می شود و پس از آن عملیات دوخت و محکم سازی آن روی خانه خدا صورت می گیرد.

سعودی ها پس از تعویض پرده کعبه، بخشی از پرده قبلی را به عنوان هدیه به مسوولان کشورهای مختلف می دهند و بخشی را در موزه پرده کعبه می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرده خانه خدا تعویض شد

پرده خانه خدا تعویض شد