مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-18بين الملل

روایتی جدید از شکست صهیونیست ها در جنگ 33 روزه


با اینکه 17 سال از جنگ 33 روزه می گذرد، اما داستان ها و روایت های این جنگ همچنان خواندنی و شنیدنی است، به ویژه اگر زبان فرماندهان مقاومت باشد که خود در این جنگ شرکت داشتند.

- فارس پلاس؛ روایت روز - فرقی با دیگر لبنانی ها ندارد، مردی با لباس های شخصی با استکان چایی در دست در اتاق می نشیند و برایمان تعریف می کند، بدون اینکه بگوید، یکی از فرماندهان ارشد مقاومت است که فرماندهی یکی از جبهه های جنوب را در جنگ 33 روزه داشته است.

آرام است؛ با اینکه ما را زیاد نمی شناسد، اما راحت و صمیمی است؛ نه از خود می گوید و نه از درجه و رتبه اش و نه حتی از روستا و سن و سال و نامش.

آنچه از او می دانیم این است که از رزمندگان تجاوز اسراییل به لبنان در سال 1982 بود و در جنگ 33 روزه از فرماندهان خط مقدم جنگ بود.

  برایمان تعریف می کند که مقاومت چگونه به شکل بی سابقه ای جنگید و توضیح می دهد که چرا در دانش جنگ این رخداد یک پیروزی بزرگ تلقی می شود.

همچنین از مردمانی دیگری حرف می زند، از جوانان مقاومت .

این مردم عادی و معمولی لبنان هستند که اسراییل را چنان به بازی گرفتند که هرگز از یادش نخواهد رفت.

در یک طرف جنگ، ارتشی سر تا پا مسلح و مجهز بود که در هوا و زمین و دریا برتری را از آن خود داشت و شهره خاص و عام به ویژه در میان اعراب بود و در سوی دیگر، مقاومتی بود که تنها تجربه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی جدید از شکست صهیونیست ها در جنگ 33 روزه

روایتی جدید از شکست صهیونیست ها در جنگ 33 روزه