مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-18اقتصادي

اجرای بیش از 38 هزار هکتار آبیاری نوین در استان سمنان


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای 38 هزار و 790 هکتار سامانه های آبیاری نوین در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حسین شاهینی، مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای 38 هزار و 790 هکتار سامانه های آبیاری نوین در این استان خبر داد و اظهار کرد: این مهم از محل اعتبارات ملی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این میزان از سامانه های نوین آبیاری از ابتدا تا پایان سال 1400 محقق شده است، اضافه کرد: در سال گذشته نیز به میزان 12 هزار و 334 هکتار انواع سامانه های آبیاری اجرا شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: آبیاری تحت فشار روش جدیدی از آبیاری است که در آن آب با فشار وارد لوله های اصلی و فرعی شده و از روزنه هایی که به آنها قطره چکان، آب پاش، آب فشان و یا نازل می گویند، به صورت قطره قطره یا ذرات ریز خارج می شود و به این صورت از تلفات آب در توزیع داخل مزرعه جلوگیری و آب به اندازه ای که لازم است به مزرعه و محصول داده می شود.

شاهینی افزود: آبیاری تحت فشار به 2 روش آبیاری بارانی و قطره ای تقسیم می شود که راندمان آبیاری در روش بارانی از 36 درصد غرقابی به 70 درصد و در روش قطره ای به 90 درصد افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای بیش از 38 هزار هکتار آبیاری نوین در استان سمنان

اجرای بیش از 38 هزار هکتار آبیاری نوین در استان سمنان