مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:182023-07-12ورزشي

تغییر کاربری اراضی و جنگل خواری چالش مازندران است


عضو مجمع نمایندگان مازندران تغییر کاربری اراضی، جنگل خواری و کمبود آب زراعی را از عمده ترین چالش های فراروی استان بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی بابایی کارنامی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ترافیک و باریکی محورهای مواصلاتی، پسماند، کمبود آب زراعی و آشامیدنی، تبدیل و تغییر کاربری اراضی، جنگل خواری، عدم توسعه زیرساخت ها و فقدان سامانه های اطمینان بخش سلامت و ورزشی و نیز ساختار شکننده زیست محیطی از عمده ترین نظام مسائل مازندران به شمار می روند.

وی افزود: مازندران به دلیل نزدیکی به پایتخت سرریز مشکلات جمعیتی تهران را پذیرا است ولی اعتبارات ملی آن پاسخگوی حجم مشکلات و نیازهای این استان نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به بافت کشاورزی و گردشگری مازندران خاطر نشان کرد: مازندران با تولید سالانه هشت میلیون تن محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات سهم عمده ای در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما توجه دولت به متولیان این بخش ناکافی است.

وی اظهار کرد: گردشگری مازندران نیز به علت عدم تقویت زیرساخت ها توسعه یافته نیست و مستلزم توجه ویژه دولت است.

بابایی کارنامی اظهار کرد: کمبود زمین و مرغوبیت آن در مازندران مشکل عمده ای در زمینه اجرای طرح های توسعه ملی و استانی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری اراضی و جنگل خواری چالش مازندران است

تغییر کاربری اراضی و جنگل خواری چالش مازندران است