مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 13:482023-07-12پزشكي

شیرفله و بستنی سنتی مصرف نکنید/ افزایش تب مالت در خراسان شمالی


مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش شیوع بیماری تب مالت بین جوامع استانی استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش شیوع بیماری تب مالت بین جوامع استانی استان خبر داد.

دکتر فلوریا انفرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین شیوع بیماری تب مالت در این استان بیش از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت، بیماری مشترک میان انسان و دام است، گفت: تعداد جمعیت دام سبک موجود در این استان بیش از تعداد جمعیت انسانی است و از آنجاییکه تعداد زیادی از مردم با دام سروکار دارند و همچنین تمایل به مصرف لبنیات فله ای دارند، بروز این بیماری در استان افزایش یافته است.

انفرادی افزود: کمتر بودن قیمت شیر و لبنیات فله نسبت به پاستوریزه یکی از عواملی است که موجب شده تا تمایل مردم به استفاده از آن ها بیشتر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به ساماندهی و یا جمع آوری واحدهای عرضه محصولات لبنی فله اقدام نمی شود؟ ادامه داد: در واقع تعداد زیادی از واحدهای فروش محصولات لبنی در این استان محصول لبنی فله ای به فروش می رسانند که این اقدام بیکار شدن تعداد زیادی از افراد را به دنبال دارد و از سوی دیگر ممکن اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرفله و بستنی سنتی مصرف نکنید/ افزایش تب مالت در خراسان شمالی

شیرفله و بستنی سنتی مصرف نکنید/ افزایش تب مالت در خراسان شمالی