مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:422023-07-10سياسي

عبدالله گنجی: سکولاریسم دینی و سیاسی هدف اصلی پروژه روشنفکری دینی است


عبدالله گنجی در کتاب موبه مو نوشت: نواندیشی دینی در ایران یک جریان معارض سیاسی است که پشت دین پژوهی مخفی شده و تمام هم غم خود را حمله به بنیان های معرفتی اسلام سیاسی بنا نهاده.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، روشنفکری دینی پروژه ای سیاسی، دینی است که در ظاهر و تشخص آکادمیک و دانشگاهی سعی کرد مبانی سیاسی و اجتماعی اسلام را تضعیف کند تا بدین وسیله نظام جمهوری اسلامی را با چالش هایی مواجه سازد.

قریب به سی سال است که نمایندگان روشنفکری دینی در دروس و بحث های خود با سکولاریزه کردن دین پی ایجاد الهیاتی حداقلی و فردگرایانه از اسلام هستند.

در این باره عبدالله گنجی، در کتاب مهم و خواندنی خود یعنی موبه مو حقیقت صنف روشنفکری دینی را مشخص می سازد.

جریان معارض سیاسی در پوشش دانشگاه به صورت کلی نواندیشی دینی در ایران یک جریان معارض سیاسی است که پشت دین پژوهی مخفی شده و تمام هم غم خود را حمله به بنیان های معرفتی اسلام سیاسی و اندیشه شیعه بنا نهاده و هدف اساسی فاصله مردم و حاکمیت و عرفی کردن دین و معنویت است.

آرش نراقی از اساتید ایرانی کالج فلسفه و دین در پنسیلوانیا، مقاله ای با عنوان نواندیشی دینی در سه پرده نگاشته است که جریان نواندیشی دینی را در ایران در سه گرایشِ اصلاح فکر دینی، بازسازی دین و معنویت گرایی فرادینی تقسیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالله گنجی: سکولاریسم دینی و سیاسی هدف اصلی پروژه روشنفکری دینی است

عبدالله گنجی: سکولاریسم دینی و سیاسی هدف اصلی پروژه روشنفکری دینی است