مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 21:202023-06-27بين الملل

اعلام حمایت عربستان سعودی از «پوتین»


ولی عهد عربستان در گفت و گو با رییس جمهور روسیه از اقدامات صورت گرفته علیه گروه واگنر حمایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها روز سه شنبه از تماس تلفنی رییس جمهور روسیه با ولی عهد عربستان و گفت و گوی این دو  در زمینه آخرین تحولات روسیه در خصوص گروه واگنر و همچنین توسعه روابط ریاض و مسکو خبر دادند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز به نقل از شبکه خبری ریا نووستی ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه روز سه شنبه با محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی تماس تلفنی داشت.

بن سلمان در گفت گو با پوتین از اقداماتی که وی برای پایان دادن به شورش مسلحانه گروه واگنر در روز شنبه اتخاذ کرد، حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، جمعه شب گذشته نیروهای واگنر تاسیسات نظامی در شهر جنوبی روستوف روسیه را تصرف کردند و پریگوژین ، رییس این گروه  اعلام کرد نیروهایش پیشروی را با طرحی برای رسیدن به مسکو آغاز کرده اند.

 در پی آن،  رییس جمهور روسیه طی سخنانی اقدام نیروهای تحت امر پریگوژین را خیانت در داخل کشور و شورش مسلحانه خواند و درباره عواقب آن هشدار داد.

ساعاتی بعد رییس واگنر با میانجیگری رییس جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت های امنیتی عقب بکشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام حمایت عربستان سعودی از «پوتین»

اعلام حمایت عربستان سعودی از «پوتین»