مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:302023-06-25سياسي

ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند


انستیتو فناوری دانمارک(DTI) از سوی آژانس فضایی اروپا(ESA) انتخاب شده تا یک پوست هوشمند برای بازوهای رباتیک در فضا بسازد.

- انستیتو فناوری دانمارک(DTI) از سوی آژانس فضایی اروپا(ESA) انتخاب شده تا یک پوست هوشمند برای بازوهای رباتیک در فضا بسازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات ها در سراسر جهان برای مقاصد مختلف به کار می روند و البته یکی از کاربردهای مهم آنها استفاده در فضا است.

این امر نیازمند آن است که ربات ها بتوانند با همکاران انسانی خود همکاری کنند و همچنین قابلیت تحمل سختی شرایط در فضا، یعنی اشعه های کهکشانی، فشار پایین و نوسانات شدید دما را داشته باشند.

کریستین دالزگارد یکی از مشاوران ارشد DTI در این باره می گوید: ما یک پوست هوشمند طراحی و آزمایش می کنیم که به ربات ها کمک می کند تا برای اکتشافات فضایی آینده متناسب تر شوند.

این فرایند شامل آزمایش حسگرهای سطحی پیشرفته تر و پنل های زنگ هشدار است که به ربات قدرت می دهند هرگونه برخورد احتمالی با اشیا در محیط فضا را ردیابی و اجتناب کنند.

این امر سبب می شود ربات ها به شکل قدرتمندتری به فضانوردان در فضا کمک کنند.

در همین راستا محققان تصمیم دارند یک پوست هوشمند مخصوص برای ربات ها بسازند که از مواد نرم ساخته شده و می توان با کمک چاپ سه بعدی قطعات الکترونیکی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند

ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند