مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-11اقتصادي

800 تن عسل دارویی در استان بوشهر برداشت شد/ افزایش 10 درصدی تولید


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنبورداران بومی و مهاجر فعال در استان، طی فصل بهار سال جاری بیش از 800 تن عسل دارویی برداشت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، افشین قطبی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش 10 درصدی تولید در استان خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت های خوبی در تولید عسل است و هر ساله زنبورداران بومی و مهاجر در این استان اقدام به فعالیت و تولید عسل می کنند.

وی با اشاره به برداشت عسل بهاره در استان بوشهر خاطرنشان کرد: زنبورداران بومی و مهاجر فعال در استان قبل از کوچ به مناطق ییلاقی، در اردیبهشت و خردادماه سال جاری بیش از 800 تن عسل دارویی بهاره (چهل گیاه) برداشت کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه زنبورداران بومی 350 تن عسل را در سال جاری برداشت کرده اند خاطرنشان کرد: زنبورداران مهاجر نیز در فصل بهار 450 تن عسل برداشت کردند.

وی با اشاره به تنوع بالای پوشش گیاهی در مناطق کوهستانی استان بوشهر در فصل بهار اضافه کرد: عسل از شهد گیاهان مختلف بانام هایی محلی قنقال، هلپه، آویشن، گل زرد، بادورد، کهور، خارزرد، دن، گاوپونه و … تولید می شود.

عسل بوشهر یکی از بهترین طعم ها را دارد قطبی با اشاره به اینکه عسل استان بوشهر دارای خواص دارویی فراوان و رنگی روشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

800 تن عسل دارویی در استان بوشهر برداشت شد/ افزایش 10 درصدی تولید

800 تن عسل دارویی در استان بوشهر برداشت شد/ افزایش 10 درصدی تولید