مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 15:502023-06-25اقتصادي

انواع تردمیل و اجزای آن


طی سالیان گذشته، خصوصاً دهه گذشته، آنقدر خرید و فروش دستگاه تردمیل رونق گرفته و آنقدر در باشگاه و خانه انواع گوناگون آن را دیده اید که در قیاس با 20 سال پیش، - از وسیله ای لوکس و عجیب به وسیله ای روزمره و عادی بدل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هایپر جیم، تردمیل آنچنان هم که تصور می کنید دستگاه جدیدی نیست و ساختار اصلی آن، یعنی چرخ و محور، هزاران سال پیش، به اشکال متفاوت، به کار گرفته می شده است و تحول در همین ساختار بوده که در نهایت در قرن گذشته به ساخته شدن تردمیل منجر شده است.

مهندسِ مکانیکِ آمریکایی به نام ویلیام استاب، در اواخر دهه 60 میلادی موفق شد چیزی را اختراع کند که ما امروزه به نام تردمیل می شناسیم و همان استفاده ای را از آن می کنیم که استاب در خیال خود پرورانده بود؛ یعنی ورزش کردن.

جالب است بدانید که در ابتدا تردمیل برای استفاده خانگی طراحی شده بود و بعدها استفاده باشگاهی پیدا کرد و سر از کلینیک های پزشکی و فیزیوتراپی درآورد.

امروزه تردمیل ها در حوزه های گوناگونی طراحی، تولید و استفاده می شوند.

از گرم کردن پیش از مسابقات و ورزش های روزانه ورزشکاران در باشگاه و خانه گرفته، تا استفاده های پزشکی، درمانی و حتی شبیه سازی راه رفتن در خلا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع تردمیل و اجزای آن

انواع تردمیل و اجزای آن