مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-29اقتصادي

واکسینه شدن بیش از 45 هزار قطعه طیور بومی سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل


معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: کار واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان از 20 خردادماه آغاز و تاکنون 45 هزار و 488 قطعه علیه این بیماری واکسینه شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: کار واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان از 20 خردادماه آغاز و تاکنون 45 هزار و 488 قطعه علیه این بیماری واکسینه شده است.

مسعود اصغری امروز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح اظهارکرد: اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل یک برنامه مهم و تاثیرگذار برای سازمان دامپزشکی کشور است که علاوه بر جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری به مرغداری های صنعتی، ارتقا ضریب بهداشت عمومی و امنیت غذایی، نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانوار روستایی و ایجاد انگیزه در مردم ساکن روستا دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: کاهش کانون های این بیماری در طیور روستایی باعث حفظ سرمایه، افزایش تولید و کمک به پایداری معیشت روستاییان می شود.

معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری های ویروسی طیور است که می تواند ضمن ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن بیش از 45 هزار قطعه طیور بومی سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل

واکسینه شدن بیش از 45 هزار قطعه طیور بومی سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل