مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-12اقتصادي

نامه سازمان بورس به دادستان کل کشور


رییس سازمان بورس در نامه ای به دادستان کل کشور در خصوص تعدیل منفی سود هر سهم شپنا از شرکت ملی پالایش و پخش به دادستان کل شکایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، مجید عشقی در نامه ای به محمدجعفر منتظری داستان کل کشور اعلام کرد: شرکت های پالایش نفت از جمله شرکت های ثبت شده نزد این سازمان هستند که در ترکیب سهامداری آنها تمام اقسام سهامداری شامل سهامداران عدالت (حدود 49 میلیون نفر)، صندوق های سرمایه گذاری صندوق پالایش ،یکم سهامداران خرد و .

حضور دارند.

لذا اطلاعات و صورت های مالی آنها مبنای تصمیم گیری طیف بسیار گسترده از مردم کشور است و هرگونه تأخیر در افشای اطلاعات یا ارائه اطلاعات خلاف واقع و گمراه کننده تصمیم گیری استفاده کنندگان را با چالش اساسی مواجه می کند.

مطابق قانون بازار اوراق بهادار و به تبع آن دستورالعمل های مصوب این سازمان، شرکت های سهامی عام ثبت شده موظف هستند حداکثر 10 روز پیش از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی را تهیه و منتشر نمایند.

عدم انتشار اطلاعات در موعد مقرر، مدیران شرکت های فوق را مشمول مجازات های مقرر در فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه سازمان بورس به دادستان کل کشور

نامه سازمان بورس به دادستان کل کشور