مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-08پزشكي

چگونه بیماری ها بر بوی بدن تأثیر می گذارند؟


اغلب بوی بدن به دلیل عدم رعایت بهداشت است اما آیا می تواند نشانه های اولیه بیماری باشد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بهداشت نیوز نوشت: نتایج مطالعات نشان می دهد که برخی بیماری ها بوی خاص خود را دارند که می تواند به عنوان نشانگرهای زیستی برای تشخیص زودهنگام شرایط بیماری در نظر گرفته شود.

بوی بدن زمانی ایجاد می شود که باکتری ها با عرق مخلوط شوند.

بوی بدن افراد تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند هورمون ها، رژیم غذایی، برخی داروها و شرایط سلامت زمینه ای است و عوامل دیگری که بر بوی بدن تاثیر می گذارند رطوبت، ژنتیک، اضافه وزن و ورزش هستند البته محققان دریافته اند که تغییرات هورمونی نیز باعث تغییر در بوی بدن می شود.

به گفته متخصصان، وقتی فردی از بیماری رنج می برد، نحوه عملکرد بدن او تغییر می کند.

تغییرات در فرآیندهای مختلف بیوشیمیایی می تواند منجر به تولید مولکول های فرار کوچک در بدن شود که توسط خون به بدن منتقل می شوند سپس بدن آن را از طریق تنفس، ادرار و عرق آزاد می کند.

محقق این تحقیق گفت: طبق ادبیات علمی، شواهدی وجود دارد که این بو ممکن است حاوی نشانگرهایی برای سرطان ریه، سرطان سینه، دیابت، ملانوم و .

باشد.

بیماری هایی که از طریق بویایی قابل تشخیص هستند شامل موارد ذیل است: پره اکلامپسی بیماری اختلال فشار خون است که در دوران بارداری ایجاد می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بیماری ها بر بوی بدن تأثیر می گذارند؟

چگونه بیماری ها بر بوی بدن تأثیر می گذارند؟