مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 00:402023-07-04بين الملل

نشست تنش زای وزیر دادگستری آلمان با همتای تایوانی


یک وزیر دولت آلمان در راستای تداوم سیاست های ضد چینی غربی ها با همتای تایوانی خود در شهر برلین دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارکو بوشمان ، وزیر دادگستری آلمان روز سه شنبه دیداری تحریک آمیز با چینگ-هسیانگ تسای ، همتایش از تایوان در شهر برلین برگزار کرد.

به نوشته پایگاه العربیه ، در حالی که یک چنین دیدارهایی خشم پکن را برانگیخته و با تعهد به سیاست چین واحد مغایرت دارد وزارت دادگستری آلمان در موضعی متناقض اعلام داشت که این سفر مقام تایوانی در چارچوب تعهد اتحادیه اروپا به سیاست چین واحد برگزار شده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای در توضیح این نشست گفت: مذاکرات این دو مقام متمرکز بر همکاری در زمینه تبادل کمک های حقوقی در مسائل کیفری بود و آنها درباره کلاهبرداری های اینترنتی و مسائل مربوط به استرداد تبادل نظر کردند.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که ادعا های جدایی طلبانه دارد؛ ادعا هایی که کشور های جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسند.

پکن همواره با هرگونه تماس و دیدار بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتبه سیاسی یا نظامی از کشور هایی که پکن با آن ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می گوید این اقدامات، اصل چین واحد را نقض و سیگنال های نادرستی به نیرو های جدایی طلب تایوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست تنش زای وزیر دادگستری آلمان با همتای تایوانی

نشست تنش زای وزیر دادگستری آلمان با همتای تایوانی