مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 12:052023-06-23بين الملل

رهاسازی قطعاتی از ایستگاه فضایی بین المللی در فضا


فضانوردان روسی تجهیزات قدیمی ایستگاه فضایی بین المللی را در یک پیاده روی در فضا رها کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، دو فضانورد روس در روز پنجشنبه (22 ژوئن) 6 ساعت را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی گذراندند و با برداشتن و رهاسازی سه دستگاه غیر ضروری که شامل یک آزمایش علمی می شد، فضای بیرونی این آزمایشگاه در حال گردش را تمیز کردند.

سرگیی پروکوپیف (Sergey Prokopyev)، فرمانده ماموریت اکسپدیشن 69 و دیمیتری پتلین (Dmitry Petelin) مهندس پرواز، هر دو از سازمان فضایی فدرال روسیه روسکاسموس، در ساعت 10:24 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (17:54 به وقت ایران) در روز پنجشنبه از ماژول پویسک ایستگاه فضایی خارج شدند.

این پیاده روی فضایی علاوه بر رهاسازی یک سخت افزار شامل نصب پایه ای جدید برای تجهیزات تله متری پرسرعت و همچنین بازیابی یک آزمایش برخورد ریز شهاب سنگ بود که برای چندین سال در خارج از ایستگاه فضایی نصب شده بود.

پروکوپیف و پتلین کار سریعی برای تغییر مسیر کابل ها و قطع یک واحد رله ی داده و یک فرستنده تله متری انجام دادند و همچنین سخت افزاری برای آزمایش فعالیت لرزه ای روی زمین را جداسازی کردند و در نهایت هر کدام را برای دفع نهایی به سمت دریا پرتاب کرده تا در جو زمین بسوزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی قطعاتی از ایستگاه فضایی بین المللی در فضا

رهاسازی قطعاتی از ایستگاه فضایی بین المللی در فضا