مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 08:002023-07-16سياسي

نیروهای «کمبا11» را می شناسید؟


قرارگاه شمالغرب بر مبنای فرضیات موجود طرح اولیه اجرای یک عملیات نفوذی و نامنظم را با استفاده از دو تیپ ویژه کماندویی شامل یک تیپ از «لشکر 23 » با فرماندهی حسن آبشناسان و «تیپ ویژه شهدا» از سپاه به فرماندهی محمود کاوه تهیه و منطقه را پاکسازی و در اختیار بارزانی قرار دهد.

- قرارگاه شمالغرب بر مبنای فرضیات موجود طرح اولیه اجرای یک عملیات نفوذی و نامنظم را با استفاده از دو تیپ ویژه کماندویی شامل یک تیپ از لشکر 23 با فرماندهی حسن آبشناسان و تیپ ویژه شهدا از سپاه به فرماندهی محمود کاوه تهیه و منطقه را پاکسازی و در اختیار بارزانی قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرتیپ دوم ستاد محمد کامیاب پیرامون روند طرح ریزی عملیات قادر روایت می کند: در سال 1358 شورای انقلاب اسلامی برای حفظ مرزها و جلوگیری از ورود ضد انقلاب و مبارزه با نفوذ عوامل اطلاعاتی دشمن و دفاع مبارزین عراق از خود تصمیم به تسلیح بارزانی ها گرفت و ارتش را موظف به تسلیح آنها کرد.

در این راستا قیاده موقت پس از هماهنگی های لازم و کسب اجازه مبادرت به جمع آوری کُردهای پناهنده در مناطق نقده، زیوه پیرانشهر و مریوان کرد.

این نیروها کمبا11 شناخته می شدند.

پس از آن در خردادماه 1364 قرارگاه شمال غرب تحلیلی از اجرای عملیات کمین و دستبرد کرد و یادآور شد که نیروهای کمبا 11 که به استعداد 2300 نفر در آذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای «کمبا11» را می شناسید؟

نیروهای «کمبا11» را می شناسید؟