مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-14بين الملل

قدرت نمایی ارتش چین پیش از رزمایش سالانه تایوان


ارتش چین پیش از برگزاری یک رزمایش سالانه از سوی تایوان در اواخر ماه جاری میلادی، در اطراف این جزیره ده ها هواپیما و شناور خود را مستقر و مانورهایی نظامی را برگزار کرد.

- ارتش چین پیش از برگزاری یک رزمایش سالانه از سوی تایوان در اواخر ماه جاری میلادی، در اطراف این جزیره ده ها هواپیما و شناور خود را مستقر و مانورهایی نظامی را برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، در روزهای اخیر در آستانه برگزاری رزمایش تایوان برای شبیه سازی شکست محاصره فرضی از سوی چین در پایان ماه جاری میلادی، ارتش چین با اعزام ده ها هواپیما و شناور جنگی به اطراف این جزیره و برگزاری مانورهای مشترک نیروهای خود در دریا به قدرت نمایی پرداخته است.

چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود دانسته و در سه سال گذشته نیز به اجرای مرتبط رزمایش هایی در اطراف این جزیره با هدف فشار وارد کردن به آن برای پذیرش حاکمیت پکن پرداخته است.

وزارت دفاع تایوان در یک بیانیه اعلام کرد، ارتش چین از روز سه شنبه گذشته ده ها جنگنده، بمب افکن و دیگر هواپیماهای جنگی خود از جمله پهپادها را به نزدیکی جنوب تایوان گسل داشته است؛ برخی از این هواپیماها به همراه چند کشتی جنگی چینی از کانال باشی که تایوان را از فیلیپین جدا می کند عبور کرده و به حوزه اقیانوس آرام وارد شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت نمایی ارتش چین پیش از رزمایش سالانه تایوان

قدرت نمایی ارتش چین پیش از رزمایش سالانه تایوان