مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-13اقتصادي

مدل پیش آگاهی زراعی در کشور تدوین شده است


رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدل پیش آگاهی برای زراعت در کشور تهیه و تدوین شده است و سال زراعی پیش رو به استان ها ابلاغ می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین رنجبر اقدم شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از مزارع سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: در قالب این مدل پیش آگاهی که با همکاری هواشناسی و داده های این سازمان انجام شده، تلاش ما بر این است تا آفات و بیماری ها را به موقع رصد کرده و اطلاعات مورد نظر را در اختیار کشاورزان اعم از زارعین و باغداران قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خسارت های عمده ای از محل حوادث غیرمترقبه و بروز بیماری ها به کشاورزان تحمیل می شود، انتظار می رود با مدل پیش آگاهی و هشدارهای به موقع بتوانیم از لحاظ کمی و کیفی به تولیدات بخش کشاورزی کمک کنیم.

رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل ستاد ملی مقابله با آفات و بیماری های سیب زمینی به عنوان محصول استراتژیک خبر داد و گفت: با محوریت استان های همدان، اردبیل و گلستان این ستاد تشکیل شده تا به صورت دقیق برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها در تولید سیب زمینی و کاهش آسیب ها در این حوزه انجام شود.

رنجبر به کشاورزان توصیه کرد در کنار جمع آوری بقایای اراضی سیب زمینی آلوده به بیماری سفیدک دروغی نسبت به تهیه بذر سالم برای سال زراعی آینده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل پیش آگاهی زراعی در کشور تدوین شده است

مدل پیش آگاهی زراعی در کشور تدوین شده است