مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 16:152023-06-24اقتصادي

آغاز چهارمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان


مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و شبکه شرکت آب منطقه ای گیلان از اجرای چهارمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی این استان از امروز شنبه سوم تیر ماه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی میرزایی با اعلام این خبر گفت: آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی شامل شهرهای رشت، خمام و بخش های سنگر، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء از امروز شنبه سوم تیر ماه آغاز و برای مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و سپس از روز یکشنبه 11 تیر ماه به مدت چهار روز در این کانال قطع آب را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آب کانال راست سد سنگر مربوط به اراضی شالیزارهای شرق گیلان شامل شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر نیز همزمان بر اساس برنامه نوبت بندی آب کشاورزی از صبح امروز شنبه سوم تیر ماه برای مدت 4 روز قطع و پس از آن از روز چهارشنبه هفتم تیر ماه برای مدت 8 روز وصل خواهد شد.

میرزایی با تأکید بر همکاری کشاورزان با آبسواران در توزیع عادلانه آب در سطح شالیزارهای استان گفت: شالیکاران بالادستی به اندازه نیاز آبی مزرعه از آب استفاده نمایند تا آب برای همه شالیزارها به صورت عادلانه توزیع گردد و همچنین از دستکاری دریچه های تنظیم آب کانال ها و تأسیسات آبی خودداری نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز چهارمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان

آغاز چهارمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان