مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-09دانش

آمار نگران کننده از ورودی های کنکور؛ دانشگاه به کام پولدارها


اطلاعات منتشر شده از قبولی های دانشگاه با رتبه زیر 3 هزار نشان می دهد دهک های کم برخوردار سهمی بسیار ناچیزی از ورود به دانشگاه ها دارند.

- آمار نگران کننده از ورودی های کنکور؛ دانشگاه به کام پولدارها اطلاعات منتشر شده از قبولی های دانشگاه با رتبه زیر 3 هزار نشان می دهد دهک های کم برخوردار سهمی بسیار ناچیزی از ورود به دانشگاه ها دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرآنلاین نوشت: در روزهایی که آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها تمام شده و داوطلبان منتظر اعلام نتایج هستند آمار و اطلاعات جالبی از قبولی های کنکور اعلام شده است.

منصور کبگانیان، استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در شبکه چهارم تلویزیون اطلاعات نگران کننده ای از ورودی های دانشگاه و نسبت آن ها با دهک های برخوردار و کم برخوردار اعلام کرد.

این اطلاعات به شرح زیر است.

سهم مدارس و دهک های مختلف از رتبه های زیر 3000 کنکور: دهک اول، دوم و سوم (کم برخوردار): 2 درصد دهک 8، 9 و 10 (برخوردارترین): 80 درصد دهک اول (ضعیف ترین): 2 دهم درصد دهک دهم (ثروتمندترین) 48 درصد مدارس دولتی: 2.

3 درصد مدارس غیردولتی: 80 درصد در رشته های پزشکی و دندانپزشکی: دهک اول: 1.

3 درصد دهک 8 و 9 و 10: 86 درصد در برق شریف: دهک محروم، 1 و 2 و3: صفر درصد دهک 8، 9 و 10: 87 درصد دهک دهم: 60 درصد در رشته روانشناسی دهک محروم: 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار نگران کننده از ورودی های کنکور؛ دانشگاه به کام پولدارها

آمار نگران کننده از ورودی های کنکور؛ دانشگاه به کام پولدارها