مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:302023-06-26سياسي

تأمین حق آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو و دولت به سیستان و بلوچستان، گفت: در کنار پیگیری ها برای تأمین حق آبه هیرمند، - طرح هایی در سیستان با جدیت در حال اجراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، اتابک جعفری در جریان سفر به سیستان و بلوچستان که به منظور بررسی طرح های اضطراری تأمین آب منطقه سیستان و زاهدان، کنترل روند پیشرفت این طرح ها و پایش وضعیت تأسیسات پمپاژ و انتقال آب از چاه نیمه به سیستان و زاهدان صورت گرفت، گفت: حق آبه هیرمند از جمله موضوع های مهم و در دستور کار دستگاه دیپلماسی است، بدون تردید تا احقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری جهت تحقق حق آبه ایران از هیرمند از سوی دولت، وزارت نیرو و وزارت خارجه مورد تأکید قرار گرفته، ایران با همکاری کشور افغانستان پیگیر این حق و مطالبه اصلی مردم استان تا زمان حصول نتیجه است.

این مقام مسئول با تاکید به وجود همت همگانی و دستور رییس جمهور در رابطه با پیگیری جدی حق آبه ابراز امیدواری کرد، حق آبه ایران از هیرمند در سریع ترین زمان به نتیجه برسد.

جعفری گفت: در کنار پیگیری مقام های کشوری و استانی برای تحقق این مهم، طرح هایی در استان در حال اجراست تا بتوان از این شرایط با تنش کمتری گذر کرد، به گونه ای که دغدغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین حق آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است

تأمین حق آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است