مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 19:302023-07-08بين الملل

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت در روز سه شنبه


معاون سفیر روسیه در سازمان ملل از درخواست مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در روز سه شنبه به منظور بررسی انفجارهای نورد استریم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل امروز شنبه اعلام کرد که مسکو درخواست نشست جدیدی از شورای امنیت سازمان ملل برای 11 ماه جولای (سه شنبه، 20 تیر ماه) در خصوص بحث درباره انفجارهای سپتامبر گذشته در خطوط لوله گاز نورد استریم را ارائه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، روسیه پیشتر نیز خواستار دسترسی به تحقیقات سوئد و سایر کشورها در مورد انفجارهایی شده بود که به خطوط لوله گاز روسیه و آلمان در بستر دریای بالتیک آسیب جدی وارد کرد؛ تلاش هایی که با پاسخ مثبت از سوی کشورهای اروپایی مواجه نشد.

در همین ارتباط، دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل امروز در صفحه پیام رسان خود در یکی از رسانه های اجتماعی نوشت: درخواست برگزاری نشست علنی جدیدی از شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای نورد استریم برای 11 جولای را ارائه کرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، وی همچنین گفت که روسیه از تعدادی سخنران بی طرف برای شرکت در این نشست نیز دعوت خواهد کرد.

روسیه در ماه مارس نتوانست شورای امنیت سازمان ملل را وادار به درخواست تحقیق مستقل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت در روز سه شنبه

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت در روز سه شنبه