مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:502023-06-28بين الملل

نجفی: تحریم داروی مورد نیاز جانبازان شیمیایی اقدامی تروریستی است


معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تحریم دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان شیمیایی را اقدام غیرقانونی، غیرانسانی و ناجوانمردانه خواند که هیچ تفاوتی با اقدامات تروریستی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت قربانیان حمله شیمیایی رژیم صدام به شهر سردشت امروز (چهارشنبه) هفتم تیر ماه در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به ارواح طیبه آنان، به ویژه شهدای بمباران شیمیایی سردشت، گفت: تجاوز عراق به ایران مظهر یکی از ناجوانمردانه ترین ظلم های دهه های اخیر است.

در این میان، استفاده از سلاح شیمیایی اوج این ناجوانمردی ها و کاربرد آن در مناطق مسکونی و شهرها قساوتبارترین بخش آن است.

وی افزود: تجاوز رژیم صدام به ایران یک ظلم آشکار بود، چون در تعارض مطلق با همه اصول و قواعد حقوقی و هنجارهای رفتاری بین المللی و انسانی بود، چون همه قدرت های بزرگ و کشورهای خاص منطقه نه تنها آشکارا از تجاوزگر حمایت نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی، سیاسی و رسانه ای به عمل آوردند بلکه در برابر هرگونه ظلمی به ملت ایران نیز ظالمانه سکوت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجفی: تحریم داروی مورد نیاز جانبازان شیمیایی اقدامی تروریستی است

نجفی: تحریم داروی مورد نیاز جانبازان شیمیایی اقدامی تروریستی است