مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:452023-06-27اقتصادي

مرز ریلی آستارا از مصادیق توسعه روابط تجاری ایران با روسیه


پس از سال ها تلاش و رایزنی برای اتصال کریدور شمال به جنوب بالاخره توافق نامه اجرای خط آهن آستارا به رشت به طول 162 کیلومتر و مسیری که تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب به طول 7200 کیلومتر است و ایران را به چهار راه ترانزیتی دنیا تبدیل می کند، - ایسنا/گیلان پس از سال ها تلاش و رایزنی برای اتصال کریدور شمال به جنوب بالاخره توافق نامه اجرای خط آهن آستارا به رشت به طول 162 کیلومتر و مسیری که تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب به طول 7200 کیلومتر است و ایران را به چهار راه ترانزیتی دنیا تبدیل می کند، به امضا رسید و نقش گذرگاه مرز ریلی آستارا در این زمینه قابل توجه است.

راه آهن آستارا به رشت فصل نوینی در کریدور بین المللی شمال به جنوب است که می تواند منافع اقتصادی بسیار خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

این خط ریلی با طول 162 کیلومتر کامل کننده کریدور شمال به جنوب از بندرعباس تا رشت و بعد از رشت تا آستارا است و با تکمیل آن، جمهوری اسلامی ایران از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و شمال اروپا وصل می شود.

پروژه ریلی آستارا به رشت شامل 152 کیلومتر زیرسازی، 162 کیلومتر روسازی، 19 کیلومتر خطوط ایستگاهی، 63 دستگاه پل بزرگ به طول 40.

7 کیلومتر و یک دهنه تونل با ظرفیت جابه جایی 96 میلیون تن بار و 990 هزار نفر مسافر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز ریلی آستارا از مصادیق توسعه روابط تجاری ایران با روسیه

مرز ریلی آستارا از مصادیق توسعه روابط تجاری ایران با روسیه