مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:162023-07-11بين الملل

تصویب برنامه اقدام مشترک اعضای شورای همکاری با روسیه


ششمین نشست گفت وگوی راهبردی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه با تصویب برنامه اقدام مشترک 5ساله و تاکید بر تلاش برای حل بحران های بین المللی به کار خود در مسکو پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بیانیه ششمین نشست گفت وگوهای راهبردی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، شب گذشته دوشنبه (دهم جولای)، بر اهمیت گفت وگوی راهبردی به منظور دستیابی به منافع مشترک و تقویت روابط دوستانه مسکو و اعضای شورا تاکید شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین ، در این بیانیه از تلاش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در میانجیگری برای ایجاد شرایط برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران اوکراین استقبال و بر حمایت از مذاکرات صلح در جده برای ایجاد آرامش طرف های سودانی تاکید شده است.

بیانیه ششمین نشست گفت وگوهای راهبردی بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس و مسکو، همچنین شامل تاکید بر اهمیت حفظ امنیت دریایی، مقابله با تهدیدات خطوط کشتیرانی دریایی و تاسیسات نفتی در کشورهای عربی هضو شورای همکاری، آغاز فوری گفت وگوهای مستقیم برای پایان بحران یمن و خروج تمامی نیروهای خارجی، جنگجویان و مزدوران خارجی از لیبی با هدف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب برنامه اقدام مشترک اعضای شورای همکاری با روسیه

تصویب برنامه اقدام مشترک اعضای شورای همکاری با روسیه