مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 08:302023-06-25سياسي

علیدوست: فضای علمی و عاری از سیاست بر جشنواره فارابی حاکم است


استاد حوزه و دانشگاه درمورد جشنواره فارابی گفت: وقتی به اسامی افراد حاضر در گروه ها نگاه می کنیم می بینیم که افراد فرهیخته و بی طرفی به بررسی آثار می پ‍ردازند و فضای علمی عاری از سیاست بر جشنواره حاکم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در حاشیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی آیت الله ابوالقاسم علیدوست استاد حوزه و دانشگاه در حوزه ادبیات عرب و خارج فقه و رییس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه درباره ایجاد فضای رقابتی در تولید نظریه های جدید و نوآوری های علمی توسط جشنواره ای مانند فارابی اظهار کرد: این جشنواره می تواند در ایجاد فضای رقابتی موثر باشد، اگر رقابتی هم ایجاد نکند، آثاری که نویسندگان برای آن ها وقت گذاشته اند، دارای اهمیت است.

ما نباید اثر جشنواره فارابی را صرفاً رقابتی شدن در فضای علمی بدانیم، بلکه باید بررسی کنیم جشنواره فارابی چقدر به داوطلبان و برگزیدگان انگیزه و انرژی داده است.

این استاد دانشگاه و حوزه به ارتقای ضریب پژوهش های علمی به علت برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من اگر جشنواره فارابی برگزار نشود، شاید سال ها طول بکشد که آثار با ارزش این حوزه شناخته شود.

بسیاری از آثار خوب نیازمند این هستند که در یک فضای علمی بررسی و توسط اساتید برجسته آن رشته به عنوان برگزیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علیدوست: فضای علمی و عاری از سیاست بر جشنواره فارابی حاکم است

علیدوست: فضای علمی و عاری از سیاست بر جشنواره فارابی حاکم است