مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 00:502023-07-10بين الملل

سوئد: تعهد جدیدی به ترکیه ندادیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتشار اخبار و اظهاراتی مبنی بر موافقت ترکیه با درخواست سوئد برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، استکهلم از برداشته شدن گامی بزرگ در این زمینه خبر داد.

اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد شامگاه دوشنبه گفت که پس از موافقت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه برای ورود این کشور به ناتو، گام بزرگی در جهت عضویت استکهلم در این ائتلاف نظامی برداشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، کریسترسسون طی نشست خبری بعد از دیدار با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و اردوغان، توضیح داد: احساس بسیار خوبی داریم، این (عضویت در ناتو) هدف من برای مدت مدیدی بود و من معتقدم که امروز گام بسیار بزرگی به سمت عضویت برداشتیم .

وی در ادامه تصریح کرد: تعهد ما به آنچه با ترکیه بر سر آن توافق کردیم بلندمدت است و فقط برای موضوع پیوستن به ناتو نخواهد بود.

ما به رعایت تمام جنبه های توافقنامه با ترکیه در سال گذشته در مادرید متعهد هستیم .

نخست وزیر سوئد با ادعای اینکه هیچ تعهد جدیدی بجز تعهدات توافق مادرید، برای موافقت ترکیه با پیوستن این کشور به ناتو، به آنکارا نداده اند، اظهار داشت: ما مطمئن هستیم که مجارستان روند الحاق ما به ناتو را به تاخیر نخواهد انداخت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد: تعهد جدیدی به ترکیه ندادیم

سوئد: تعهد جدیدی به ترکیه ندادیم