مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 14:002023-07-13بين الملل

طرح سناتورها برای ممانعت از خروج هر رییس جمهور آمریکا از ناتو


در حالی که رهبران ناتو در اجلاس ویلنیوس شرکت دارند، سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه آمریکا طرحی را برای جلوگیری از خروج روسای جمهور این کشور از ائتلاف ناتو ارائه دادند.

- در حالی که رهبران ناتو در اجلاس ویلنیوس شرکت دارند، سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه آمریکا طرحی را برای جلوگیری از خروج روسای جمهور این کشور از ائتلاف ناتو ارائه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح مشترک، تلاش تازه کنگره برای جلوگیری از خروج روسای جمهور آمریکا از ناتو بدون تایید سناست.

در این طرح آمده است: رییس جمهور نباید پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را که در چهارم آوریل سال 1949 میلادی در واشنگتن امضا شد، تعلیق، فسخ یا محکوم کند و یا از آن خارج شود مگر با مشورت و تایید سنا و مشروط بر اینکه دو سوم سناتورهای حاضر موافق باشند و یا این تصمیم متعاقب یکی از قوانین کنگره باشد.

حامیان پیشرو این طرح شامل تیم کین، سناتور دموکرات که عضو کمیته های روابط خارجی و خدمات مسلحانه است و همچنین مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه که رییس کمیته اطلاعات و عضو ارشد پنل روابط خارجی است، می باشند.

این طرح در سال های اخیر بارها مطرح شده از جمله در دوران ریست جمهوری دونالد ترامپ که تمایل خود را نسبت به خروج آمریکا از ناتو ابراز کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سناتورها برای ممانعت از خروج هر رییس جمهور آمریکا از ناتو

طرح سناتورها برای ممانعت از خروج هر رییس جمهور آمریکا از ناتو