مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:542023-07-12پزشكي

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به زودی در «پاوه» آغاز می شود


طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع (پزشکی خانواده شهری) به زودی شهر پاوه آغاز می شود.

- حشمت کریمی، رییس مرکز بهداشت پاوه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح مهم پزشک خانواده با محوریت نظام ارجاع بیماران، پس از سال ها انتظار و طی شدن دوره طولانی اجرای آزمایشی این روزها در سطحی گسترده در کشور و استان در حال اجرا است.

وی شهر پاوه را بعد از شهر کنگاور به عنوان دومین شهر استان پیشگام در اجرای این طرح معرفی کرد و افزود: با اجرای  برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع 24 هزار نفر جمعیت شهرپاوه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رییس مرکز بهداشت پاوه با بیان اینکه پزشک خانواده فقط مربوط به درمان خانوار نیست، خاطرنشان کرد: پزشک خانواده با بیماری یابی و ارائه مراقبت های بهداشتی، جنبه پیشگیری دارد.

وی هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، را  تقویت نظام شبکه بهداشتی در کشور دانست و گفت: در طرح جدید پزشک خانواده، تمرکز صرفا بر پزشک نیست بلکه نیروهای بهداشتی و مراقبین سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته اند، چرا که این فقط پزشک نیست که می تواند باعث سلامت خانواده شود بلکه نیروهای بهداشتی و مراقبین سلامت نیز می توانند قبل از اینکه فرد بیمار شود از بروز آن پیشگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به زودی در «پاوه» آغاز می شود

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به زودی در «پاوه» آغاز می شود