مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 19:402023-06-28بين الملل

توقف ارسال جنگنده «اف-35» به یونان توسط آمریکا


یک رسانه از توقف ارسال جنگنده «اف-35» به یونان از سوی آمریکا تا بعد از نشست ناتو خبر داد و دلیل آن را به خطر افتادن تأیید عضویت سوئد در ناتو توسط آنکارا بیان کرد.

- یک رسانه از توقف ارسال جنگنده اف-35 به یونان از سوی آمریکا تا بعد از نشست ناتو خبر داد و دلیل آن را به خطر افتادن تأیید عضویت سوئد در ناتو توسط آنکارا بیان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از کاثیمرینی، تأیید ارسال جنگنده های اف- 35 از سوی آمریکا برای یونان تا برگزاری نشست اعضای ناتو در شهر ویلنیوس پایتخت کشور لیتوانی متوقف شد.

بر اساس اعلام این روزنامه، دلیل رویداد این تأخیر را می توان در تلاش برای حفظ حفظ توازن میان یونان و ترکیه دانست.

این رسانه درادامه اضافه کرد که نگرانی واشنگتن در ارتباط با ناراحت کردن ترکیه و به خطر انداختن عضویت سوئد در ناتو به نظر می رسد که دلیل این توقف باشد.

گزارش این رسانه اضافه می کند که در آمریکا این دیدگاه وجود دارد که اگر یونان یک گام به خرید اف- 35 نزدیک تر شود، تلاش برای متقاعد کردن ترکیه در خصوص تأیید عضویت سوئد در ناتو در معرض خطر قرار می گیرد.

قرار است اجلاس آتی ناتو 11 تا 12 جولای (20 و 21تیر ماه) در ویلینیوس برگزار شود و انتظار می رود یکی از دستور جلسات اصلی آن، موضوع پیوستن کی یف به این ائتلاف نظامی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف ارسال جنگنده «اف-35» به یونان توسط آمریکا

توقف ارسال جنگنده «اف-35» به یونان توسط آمریکا