مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 11:152023-07-19فرهنگي

ساز «شیرین» کوک است


چشمانش هنگام صیقل تن سرد چوب در حالیکه لبخندی از رضایت بر لب دارد می درخشد، سرپنجه و سرانگشتان ظریف و هنرمندش گویی به آن روح می دمد و از نو زنده می کند، - ایسنا/همدان چشمانش هنگام صیقل تن سرد چوب در حالیکه لبخندی از رضایت بر لب دارد می درخشد، سرپنجه و سرانگشتان ظریف و هنرمندش گویی به آن روح می دمد و از نو زنده می کند، کاری سخت و مردانه که ساعت های طولانی بریدن، تراشیدن و صیقل دادن را می طلبد و با اشتیاقی وصف ناپذیر ماهرانه و با تبحر با دستان هنرمندش به هنری زیبا و سازی که به نوازشِ دستِ نوازنده ای کاربلد به کلام می آید و آوازی دلنشین سرمی دهد، خلق می کند.

ساخت سازهای سنتی یکی از شکل های بالندگی چوب هایی است که زخم رنده و سمباده را بر تن خود به جان می خرند تا نوایی روح افزا از میان آوندها و رگ و پی شان برخیزد و آشفته دلی را آرامش بخشد.

شیرین باباعلی، 31 ساله از بانوان هنرمندی است که هنر ساخت ساز موسیقی حرفه ای را از کودکی نزد پدر فراگرفته و امروز با وجود تمام مشکلاتی که سر راهش وجود دارد، با نگاهی هنرمندانه و امیدوار به ادامه کار و تلاش هنری اش چشم دوخته است.

این بانوی هنرمند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مهارت و تبحر پدرم در ساخت ادوات موسیقی سنتی، از دوران کودکی و به ویژه در نوجوانی علاقه زیادی به انجام کارهایی هنری پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز «شیرین» کوک است

ساز «شیرین» کوک است