مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 15:402023-07-10اجتماعي

تیشه به ریشه بزرگترین ذخیره گاه زیست کره کشور


تیشه به ریشه طبیعت همچنان توسط عوامل انسانی در حال انجام است و این بار ارتفاعات اولین ذخیره گاه زیست کره کشور با جاده سازی غیرضروری و تخریب ذخیره گاه زیست سپهر ارژن و پریشان استان فارس با هدف سودجویی بیشتر مالکین باغات در ارتفاعات کوهچنار آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوهچنار، خبرها حاکی از متوقف شدن پروژه جاده سازی در ارتفاعات کوهچنار (که توسط پیمانکار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کوهچنار در حال انجام بود) به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهچنار است.

  با اشراف به اینکه جنگلهای زاگرس جنوبی در منطقه کازرون استان فارس نقش بسیار مهمی در اکوسیستم جنگلی دارند، اما دیده میشود که پروژه تخریب جنگلهای این منطقه از فارس در ابتدا با زراعت دیم و شخم زیر اشکوب جنگل که منجر به فرسایش بسیار بالای خاک شده ، کلید خورد و حالا پس از این اقدامات مخرب زیست محیطی نوبت به جاده سازی و تخریب ارتفاعات  کوهچنار رسیده است.

   قطع درختان و تَنُک شدن جنگل برای گسترش باغات و کشاورزی دیم، زغال گیری و چرای دام  نیز از دیگر عوامل اصلی نابودی جنگلهای زاگرس در منطقه کوهچنار  استان فارس است.

جاده سازی هایی که در تخریب اولین ذخیره گاه زیست کره کشور ،مسیرهای جاده دسترسی به مناطق صعب العبور و تخریب آن را بسیار آسان کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه به ریشه بزرگترین ذخیره گاه زیست کره کشور

تیشه به ریشه بزرگترین ذخیره گاه زیست کره کشور