مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 17:352023-07-05سياسي

لزوم حفظ چرخه کامل بازیافت در گیلان


ابرچالش پسماند گیلان ریشه چند دهه ای دارد و نمی توان در طول یک الی دو سال آن را ساماندهی کرد اما به کارگیری جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان و خلاق در این بخش راهگشا است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- بهرام قربانپور: اگرچه در سال های اخیر از پسماند به عنوان بحران و چالش بزرگ یاد می شود اما ایجاد چنین غده سرطانی در محیط زیست گیلان، ریشه در بی مدیریتی، ناکارآمدی و فقدان تصمیم درست و کارشناسانه در دهه های گذشته دارد که کوه 110 متری پسماند سراوان را خلق کرد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، حل مسئله پسماند سراوان روی میز دولت قرار گرفت و اسدالله عباسی استاندار گیلان مسئول پیگیری و حل این بحران از سوی رییس جمهور، مأمور شد تا این مسئله را سامان دهد.

اهمیت ساماندهی پسماند سراوان آقای استاندار را بر آن داشت تا ستاد ساماندهی زباله را در محل دفنگاه سراوان تشکیل دهد و دستور داد تا اطلاع ثانوی از ورود زباله به محل پسماند سراوان ممانعت شود و کار بهسازی لندفیل سراوان پس از کش و قوس های پارلمان شهری رشت، شکل رسمی به خود گرفت و بر همین اساس زباله استان به جای سراوان، به لاکان رفت تا به کود آلی تبدیل شود و در همین میان خبرهای ضد و نقیضی از انتقال زباله به جنوب گیلان هم مطرح شد، که با واکنش های فراوانی همراه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفظ چرخه کامل بازیافت در گیلان

لزوم حفظ چرخه کامل بازیافت در گیلان